Γ. Κορακάκης, Ε.Α. Παυλάτου, Ι. Παλυβός, Ν. Σπυρέλλης
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Πληροφορική και Εκπαίδευση» (2004), 20-22 Φεβρουαρίου, Θεσσαλονίκη (ομιλία)
Η ένταξη διδακτικών ενοτήτων στο αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου, οι οποίες αναφέρονται σε στοιχεία ατομικών και υβριδικών τροχιακών έκανε φανερή την ανάγκη της χρήσης πολυμέσων για την πληρέστερη παρουσίασή τους και την αποτελεσματικότερη κατανόησή τους. Στην εργασία αυτή η παρουσίαση των συγκεκριμένων ενοτήτων γίνεται με κατάλληλα τρισδιάστατα μοντέλα, τα οποία κατασκευάστηκαν εξ' αρχής με την βοήθεια γνωστών προγραμμάτων-εργαλείων. Τα τρισδιάστατα μοντέλα καθιστούν πιο εύκολη την διδασκαλία των ατομικών τροχιακών, του υβριδισμού και των συναφών θεμάτων που περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα παρουσίασης, καθώς απαιτείται η εμφάνιση των τροχιακών στις τρεις διαστάσεις για την αποδοτικότερη κατανόηση μιας πολύπλοκης και δυσνόητης ενότητας. Εκτός από την παρουσίαση, η εφαρμογή επιτρέπει την παρέμβαση του χρήστη, καθώς υπάρχει η δυνατότητα περιστροφής, μεγέθυνσης ή σμίκρυνσης των τρισδιάστατων μοντέλων. Το μενού της παρουσίασης περιλαμβάνει τις εξής επιλογές: αρχείο (βοηθητικό εργαλείο), τροχιακά, θεωρία δεσμού-σθένους, υβριδισμός, ασκήσεις, βοήθεια, εκτύπωση. Οι ασκήσεις περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής τύπου σωστού-λάθους, καθώς και ασκήσεις συναρμολόγησης και δημιουργίας δυσδιάστατων και τρισδιάστατων μορίων και μοντέλων. Επιπλέον, παρέχεται και δυνατότητα εκτύπωσης επιλεγμένων σκηνών, καθώς και δημιουργίας διαφανειών.