Greek

Πεποιθήσεις καθηγητών που δίδαξαν το μάθημα της χημείας ως προς το πλαίσιο εργασίας τους

Μ. Γιαλλούση, Β. Γιαλαμάς, Ε.Α. Παυλάτου, Ν. Σπυρέλλης

5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (2007), 5-8 Μαρτίου, Ιωάννινα (ομιλία)

Η παρούσα μελέτη διερευνά τις πεποιθήσεις των καθηγητών που δίδαξαν το μάθημα της Χημείας στην Α' τάξη Ενιαίου Λυκείου, σχετικά με το πλαίσιο εργασίας τους στην Αττική το 2003-2004. Το θεωρητικό υπόβαθρο της μελέτης υπήρξε Συστημική Θεωρία των Κινήτρων του Ford. Ο προσδιορισμός των πεποιθήσεων έγινε με την χρήση ερωτηματολογίου για την κατασκευή του οποίου ελήφθησαν υπόψη κατάλληλα βιβλιογραφικά δεδομένα. Σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από 60 καθηγητές πραγματοποιήθηκε Παραγοντική Επιβεβαιωτική Ανάλυση, καθώς και Ανάλυση Αξιοπιστίας. Στη συνέχεια, με την χρήση των ελέγχων t κατά ζεύγη και Wilcoxon Sign ελέχθηκε η διαφορά των πεποιθήσεων των καθηγητών για τις παραμέτρους που τους βοηθάνε να είναι αποτελεσματικοί στη διδασκαλία του μαθήματος της χημείας και για την πιθανότητα να ισχύουν αυτές στο σχολείο τους. Οι καθηγητές πιστεύουν ότι οι 16 από τις 23 παραμέτρους που διερευνήθηκαν τους βοηθάνε να είναι αποτελεσματικοί στη διδασκαλία του μαθήματος της χημείας, αλλά ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να ισχύουν αυτές στο σχολείο τους.

Please publish modules in offcanvas position.