Greek

Μελέτη της επίδρασης τριών διαφορετικών μορφών οπτικοποίησης σε μια διαδραστική πολυμεσική εφαρμογή της Χημείας Γ΄ Λυκείου

Γ. Κορακάκης, Ε.Α. Παυλάτου, Ι. Παλυβός, Ν. Σπυρέλλης

16o Επιμορφωτικό Σεμινάριο Χημείας της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (2007), 1-2 Δεκεμβρίου, Αθήνα (ομιλία)

Στην παρούσα εργασία μελετάται ο βαθμός επίδρασης τριών διαφορετικών μορφών οπτικοποίησης στην μαθησιακή διαδικασία και εξετάζεται αν και κατά πόσο αυτές μπορούν να διευκολύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να επηρεάσουν θετικά την απόδοση των μαθητών στο μάθημα της Χημείας. Για τον σκοπό αυτό κατασκευάστηκε εξ' αρχής μια διαδραστική πολυμεσική εφαρμογή με τίτλο «Ατομικά τροχιακά» που αφορά μαθητές της Γ' τάξης Ενιαίου Λυκείου. Η εφαρμογή αυτή δημιουργήθηκε σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Συγκεκριμένα, στην πρώτη έκδοση χρησιμοποιήθηκαν 3D διαδραστικά (με ή χωρίς σχεδιοκίνηση), στην δεύτερη 3D γραφικά με σχεδιοκίνηση (3D animation) και στην τρίτη έκδοση 3D στατικές εικόνες (key frames). Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία (αφήγηση, κείμενο, πλοήγηση, βοηθητικά εργαλεία, επιφάνεια διεπαφής, κτλ.) ήταν κοινά και στις τρεις εκδόσεις της εφαρμογής. Στυ συνέχεια, προκειμένου να αξιολογηθεί αλλά και να διαπιστωθεί η πραγματική τους συμβολή στη διδακτική πρακτική, διερευνήθηκε στατιστική έρευνα. Η κυρίως έρευνα έλαβε χώρα σε πραγματικό σχολικό περιβάλλον, όπου συμμετείχαν 114 μαθητές από διάφορα Λύκεια και εξετάστηκαν εννέα υποθέσεις με την βοήθεια εννέα μεταβλητών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως μεταξύ των τριών μορφών 3D οπτικοποίησης, τα τρισδιάστατα διαδραστικά συνεισφέρουν περισσότερο στη μαθησιακή διαδικασία καθώς έδωσαν και τα μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχημένων απαντήσεων. Επίσης, βρέθηκε ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του χρόνου παρακολούθησης των σκηνών που πλαισίωναν τις δύο πρώτες εκδόσεις της εφαρμογής και του ποσοστού επιτυχημένων απαντήσεων που έδωσαν οι μαθητές.

Please publish modules in offcanvas position.