Greek

Αξιολόγηση Μαθησιακού Περιβάλλοντος Χημείας

Μ. Γιαλλούση, Β. Γιαλαμάς, Ε.Α. Παυλάτου

7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση «Αλληλεπιδράσεις Εκπαιδευτικής Έρευνας και Πράξης στις Φυσικές Επιστήμες», 15-17 Απριλίου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Αλεξανδρούπολη (ομιλία)

Σκοπός της μελέτης υπήρξε η αξιολόγηση του περιβάλλοντος της τάξης στο μάθημα της Χημείας της Α' Λυκείου στην Αττική, με βάση τις αντιλήψεις και την ευχαρίστηση των μαθητών στο μάθημα σε Αττική και Κύπρο. Τα δεδομένα προήλθαν από 1394 μαθητές από 49 τμήματα στην Αττική και 225 μαθητές από 15 τμήματα στην Κύπρο, δημοσίων σχολείων, την σχολική χρονιά 2003-2004. Για την συλλογή τους χρησιμοποιήθηκαν ένα νέο, έγκυρο ερωτηματολόγιο (τΜΧοΓ) για το μαθησιακό περιβάλλον της Χημείας, σταθμισμένο στις δύο χώρες και μια κλίμακα για την ευχαρίστηση από ευρέως χρησιμοποιημένο διεθνώς ερωτηματολόγιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι Κύπριοι μαθητές αντιλαμβανόντουσαν ως πιο ευνοïκό το περιβάλλον της τάξης από τους συμμαθητές τους στην Αττική και ένιωθαν μεγαλύτερη ευχαρίστηση από εκείνους στο μάθημα. Επίσης, η ευχαρίστηση των μαθητών στις δύο χώρες σχετιζόταν θετικά με την σύνδεση του μαθήματος με την καθημερινή τους ζωή, καθώς και με την εμπλοκή των μαθητών της Αττικής στην μαθησιακή διαδικασία.

Please publish modules in offcanvas position.