Greek

Παρέμβαση του Εκπαιδευτικού σε Δομικά Στοιχεία Διερευνητικής Διαδραστικής Εφαρμογής: Μια Μελέτη Περίπτωσης σε Ενότητα της Χημείας Β΄ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης

Γ. Κορακάκης, Ε.Α. Παυλάτου, Α. Μπουντουβής, Ι. Παλυβός

6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική πράξη» (2011), 6-8 Μαΐου, Σύρος (ομιλία)

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση μίας διερευνητικής διαδραστικής πολυμεσικής εφαρμογής με δυνατότητα παρέμβασης από τη πλευρά των εκπαιδευτικών στα δομικά της στοιχεία. Ακολουθήθηκαν οι αρχές σχεδιασμού εκπαιδευτικών πολυμεσικών εφαρμογών συναρτήσει της ηλικίας των μαθητών και ελήφθησαν υπόψη παράμετροι όπως το γνωστικό και μεταγνωστικό τους επίπεδο. Η ροή και η οργάνωση της εφαρμογής είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε ο μαθητής να συμμετέχει όσο το δυνατόν πιο ενεργά μέσω διερευνητικών δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα την καλύτερη εμπέδωση της γνώσης την οποία αποκτά. Ο εκπαιδευτικός από τη μεριά του μπορεί να έχει πρόσβαση και να παρεμβαίνει στα κείμενα της εφαρμογής και στις δραστηριότητες καθώς και να ελέγξει, εφόσον το επιθυμεί, τις απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές στις δραστηριότητες αυτές. Η πολυμεσική εφαρμογή απευθύνεται σε μαθητές που διδάσκονται το μάθημα της Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου και αναφέρεται στην ενότητα «Χημική Κινητική». Οι έννοιες της ενότητας αυτής διδάσκονται με τη βοήθεια προσομοιώσεων πειραμάτων, διαδραστικών διαγραμμάτων, εκτέλεσης υπολογισμών και άλλων διερευνητικών δραστηριοτήτων, κυρίως μέσω διαδραστικών τρισδιάστατων ή δισδιάστατων γραφικών, κινούμενων ή μη.

Please publish modules in offcanvas position.