M. Τολανούδης, E.Α. Παυλάτου
7ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη» (2013), 21-23 Ιουνίου, Σύρος (ομιλία)
Στις μέρες μας η βιομηχανία ψηφιακών παιχνιδιών, στηριζόμενη στην γεωμετρική ανάπτυξη της τεχνολογίας, αποτελεί έναν γοργά αναπτυσσόμενο οικονομικό κολοσσό. Η κυριαρχία του δεν γνωρίζει όρια φύλου, ηλικίας, κοινωνικής ή οικονομικής τάξης. Κατά συνέπεια, τα ψηφιακά παιχνίδια αποτελούν μια από τις γρήγορα αναδυόμενες τεχνολογίες στο παγκόσμιο σκηνικό της Εκπαίδευσης. Τα επόμενα χρόνια αναμένονται σημαντικές εξελίξεις στον στενό χώρο της μάθησης που στηρίζεται στο παιχνίδι. Έτσι, χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο και στηριζόμενοι σε κατάλληλες διδακτικές προδιαγραφές, έγινε μια προσπάθεια υλοποίησης εφαρμογών στη μορφή των ψηφιακών παιχνιδιών, στοχεύοντας στην άμεση κινητοποίηση του Ελληνικού μαθητικού δυναμικού. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται ορισμένα από τα ψηφιακά παιχνίδια που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της ανάπτυξης ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books) Χημείας εμπλουτισμένα με ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. Αναφέρονται οι διδακτικοί στόχοι που υπηρετούν, τα δομικά στοιχεία στα οποία στηρίζονται, οι προκλήσεις που θέτουν, οι δεξιότητες που απαιτούνται από το χρήστη, καθώς και οι ανατροφοδοτήσεις που παρέχουν.