Γ. Κορακάκης, Ε.Α. Παυλάτου, Ι. Παλυβός, Ν. Σπυρέλλης
5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (2007), 5-8 Μαρτίου, Ιωάννινα (ομιλία)
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην παρουσίαση μιας πολυμεσικής εφαρμογής, που αναφέρεται στο μάθημα της Χημείας και ειδικότερα στη θεματική ενότητα «Διαχωρισμός μιγμάτων», η οποία απευθύνεται σε μαθητές Β' Γυμνασίου. Το εκπαιδευτικό λογισμικό έχει σχεδιαστεί και υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη τους μηχανισμούς μάθησης, τα υάρχοντα επιτυχή παιδαγωγικά μοντέλα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην κατανόηση των αντίστοιχων διδασκόμενων εννοιών. Επιδιώκει την δραστηριοποίηση του μαθητή και την διαρκή ενεργοποίηση του ενδιαφέροντός του. Περιλαμβάνει τις επιμέρους ενότητες: απόσταξη, κλασματική απόσταξη, απόχυση, φυγοκέντριση, διήθηση, εξάτμιση, χρωματογραφία χάρτου, κοσκίνισμα και μαγνητικός διαχωρισμός. Έχουν χρησιμοποιηθεί προγράμματα για την δημιουργία γραφικών, την επεξεργασία των κειμένων, την καταγραφή ήχων, την κατασκευή και την δημιουργία 3D animation και διαδραστικών 3D animation. Στο τέλος του λογισμικού υπάρχουν ερωτήσεις, βάσει των οποίων μπορεί να γίνει ο έλεγχος του μαθησιακού αποτελέσματος. Τέλος, έγινε εφαρμογή του πολυμεσικού υλικού στη διδακτική πράξη και προσδιορίστηκε ο βαθμός του ενδιαφέροντος που έδειξαν οι μαθητές σε σχέση με τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν.